Me agaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaainnnn :*


assalamualaikumm.

Hi :) macam dah lama sangat tak update. Hm... malas pulak nak bericerita di sini.. tapi malam ni aku rajin sikit. hashtag rajintibetibeloltaktaktaukenapelahhadoi 

Wehh, apa nak cakap kat sini. bebalik post pasal pakwe.. bebalik cite gaduh bebalik cite tu jelahhh.. ekceli wa takda masalah lain yang macam rasa beban sangat kat kepala otak ni selain klw ada masalah dengan dia. sebab kalau aku ada problem dgn orang, dia lahhh tempat aku curahcurah.. tp kalau dah gaduh dgn dia macam mana aku nak curahcurah.. hmmm thts why aku rasa beban sangat sangat bila gaduh.

Aku tau hidup ni tak sentiasa senang.. hidup ni tak seindah novel. orang tak sentiasa sayang dan suka kita..
Aku tau Allah beri ujian dan dugaan macam macam kat hamba dia. macam macam masalah wujud kat dunia ni semua berbeza beza.. dan setiap orang yang ada masalah dia pasti boleh hadap masalah dia sampai settle. sbb Allah bg ujian kat orang yg mampu hadapi ujian tu.. Dia takkan biarkan hamba dia sorang2 kann walaupunn kita ni banyak buat dosa dan slalu lupa dia

Sama jugak dgn aku.. 
syukur alhamdulillah, Allah beri aku family yang bahgia.. ibu bapa dan abg2 yg sayang aku... Keluarga yang sangat rapat. ada orang kt luar sana impikan keluarga mcm keluarga aku... syukur alhamdulillah hidup aku tak susah tak perlu cari duit siang malam utk kluarga, aku makan pakai semua alhamdulillah. sihat dan ada rupa paras yg tiada cacat cela nya. tp aku sering jugak merungut itu merungut ini,. ada ja yang tak kena.. padahal dah cukup dah semua ni. nampak aku seorang manusia yg selalu lupa bersyukur kepada Dia.

Aku sering menangis kesorangan. Ada kalanya aku rasa seperti semua orang tak faham aku.. ada kala nya hati ni rasa benci dgn manusia yang tak jaga hati aku.. ada kala nya aku rasa seperti aku sorang ja yang baik dgn semua orang sdgkan semua orang jahat.. Tapi aku lupa, kalau takda orang orang di sekeliling aku, mungkin aku hidup sunyi.. aku tiada teman, aku takdaa kawan dan aku takda bimbingan... dan aku lupa aku juga manusia yang slalu buat salah, malah tiada yang baik tentang aku malah aku juga tidak boleh dibanggakan oleh sesiapa termasuk orang tua aku..


Aku sering ditipu lelaki,. aku sering mahu sayang dari seorang lelaki.. aku sering mengharapkan seorang lelaki akan sayang aku lebih dari segala galanya.. sbb tu aku sering percaya janji lelaki.. aku mudah lembut hati bila dengar ayat manis lelaki.. bila kenal seorang lelaki, aku akan sayang dia, dan aku anggap dia pon sayang aku mcm mana aku sayang dia. sedangkan aku taktau hati dia sepenuhnya. aku belum tahu perangai sikap dan cara dia yang sebenar.. yaa dalam setiap hubungan , permulaan itu semua nya indah. yang manis itu lah buat aku lupa lelaki sikap cara percakapan dan tutur kata dieorang bukan macam perempuan yg aku boleh jangka.

dan setiap kali aku dikecewakan lelaki.. aku akan nangis sbb lelaki tu.. tanpa aku fikir nangis untuk lelaki amatlah sia sia.. membazir waktu dan hanya menyiksa perasaan aku je.. kan?
 tulah ibu bapa cakap JANGAN BERCINTA MASA SEKOLAH!! degil taknak dgr cakap.. kan padan muka kau

 ada lelaki yang setia jujur tp awek dia pulak harey.. ada yang perempuan sbaik baik perempuan, lelaki tu pulak harey..  tp apa yang aku tanggung bila aku kecewa tu , buat aku lebih matang dan kenal setiap selok belok cara lelaki. bak kata orang. PENGALAMAN MENGAJAR KITA ERTI DEWASA, MEMATANGKAN FIKIRAN KITA. so, kau lek je.


apa yang aku nak fokuskan skrg ni adalah bila kita ada masalah, jangan terlalu ikutkan perasaan.. jgn buat sesuatu yg memudaratkan diri sendri.. tp kalau masa tu yg perempuan tgh cuti, takleh nak buat apa lah kannn. mood mmg kelaut.. kan?

dan bila ada masalah dgn orang.. lebih lagi dgn kawan keluarga adik beradik pakwe lebih utama ibu bapa.. jangan lebih fikir salah mereka.. fikir salah kita.. bila kita fikir salah mereka, kita akan rasa diri kita cukup sempurna.. pdahal itulah yg buat kita rosak fikiran dan boleh buat kita angkuh dlm diam.

kadangkadang orang tu ckap utk kebaikan kita, utk kita berubah.. tp kita tak fikir pon, sbb kita lebih fikir kenapa dia ckp mcmtu.. kita lebih utama kan cara dia ckp kita hanya fikir dia taksuka kita dia benci kita dia jahat sbb dia tegur kita... dan teguran tu semua kita tak fikir langsung.. dan ayat pemes akan keluar dri mulut DIA INGAT DIA SORANG JE BAGUS, DIA INGAT DIA JE BAIK.. PERASAAN DIA JELAH NAK KENA JAGA. PERASAAN AKU? SAPE NAK JAGA?
tulah je ayat..

aku cakap semua ni sbb aku mcm sedar semua ni jadi kat aku.. aku macam sedar aku ni slalu lupa nak tgk salah sendri.. asyik jelahh nangis sbb orang. asyik jelah fikir orang sakitkan hati aku.. mungkin aku jgk ada sakit kan hati orang.. hmm 

siapa yang baca, kalau aku ada salah kt korang.. minta maaf k. harap maafkan aku..




Popular posts from this blog

ye ni pasal awak!

Aku

ibu