Posts

Showing posts from January, 2015

belum pasti

kau leka dok ingat dia,
kau asyik sebut nama dia,
kau selalu ber angan kau akan jumpa dia,
Tapi, kau yakin dia jodoh kau?kau selalu mimpikan dia,
selalu harapkan dia datang, Tapi, kau yakin dia akan datang?kau tak peduli apa kata orang,
dari dulu dan sekarang sikit pon perasaan dan anggapan kau kt dia tak pernah berubah, walaupon dia pernah maki kau, ignore kau, layan kau teruk.sedangkan dia? Baru dengar cakap orang, dah layan kau tak ubah macam kau ni orang asing bagi diausaha dia bahgiakan kau tu sikit, tempoh dia hepi kan kau tu sekejap cuma. Tapi, kenapa kau tak pernah lihat dan pandang semula segala sakit luka pedih tahi yang dia campak kat kau? Sedarlah perempuan, kau hanya perempuan. Yang harus bersama dengan orang yg sayang kau, bukan orang yg kau sayang bersunggu bagai nak mati macam ni.Kalau sekarang pon hanya airmata yang temankan kau, esok lusa tahun depan?

tak cukup kenal

ada satu perasaan tu yg aku tak suka akan datang bila aku sedar satu benda tentang aku dengan dia.bila dia yang dah jadi penghuni hati kau, yang kau rasa kau cukup kenal dia. tapi, rupanya tak. bila kau stalk life dia, kau dapat tahu yang kawan kawan dia lebih kenal dia dari kau. lebih tahu apa yang dia suka, apa yang dia tak suka, apa yang dia phobia. macam mana perangai dia sebenarnya, macam mana dia layan orang lain sangat berbeza dengan cara dia layan kau. Ya, mmg berbeza tu bagus sbb kau lebih special dari kawan dia yang lain. Tapi, perbezaan tu membuat kau rasa kawan dia dapat layanan jauhhhhhh lebih baik dari yang kau terima.Demi tuhan, aku sakit hati, aku cemburu. Sampai aku rasa 'kan best kalau aku hanya kawan dia ja' ya Allah, sesungguhnya perasaan cemburu ni membunuh diri sendiri.sebab?
Pada akhirnya kau yg melutut jatuh, sedih kecewa dengan semua yg dah kau korban kan semua yg dah kau buat. Walaupon kau tak minta balasan, tp jauh di sudut hati kau ingin dia harga…

engkau

aku rindu kau. rindu sangat weh. tapi kau tak peduli apa dah. yang kau tahu cara mcm mana nak elak dari aku. dan aku kat sini, kena berusaha sekuat aku hanya untuk buang 'rindu' tuterimakasih

terima kekalahan sendiri

bila aku fikir yg kau dah berubah, aku rasa sedih. aku jd malas. aku taknak buat apa2. aku susahkan orang sekeliling, susahkan ibu ayah. menangis 24 jam. biar ibu ayah risau. kalau boleh aku biarkan masa depan aku musnah mcm tu je. sb aku taknak kau layan aku mcm ni.

tapi aku tau aku tak boleh teruskan kehidupan dlm keadaan mcm tu. daripada aku nampak kebencian dari cara kau, lebih baik aku yang pergi. sb aku tau, apa pon alasan, apa pon yg akan dan dah keluar dari mulut aku, semua sia sia sebab kau dah pon tak kesah apa. mungkin bukan jodoh kita bersama. dan sebab aku susah utk terima kenyataan, aku mengalah. semoga perubahan kau terhadap aku, buat kau rasa bebas dan gembira